donderdag 15 november 2007

Casus 1: Wat moet ik doen?
Leidster van een kinderdagverblijf vertelt: Een kind uit mijn groep ziet er onverzorgd uit als het wordt gebracht door de ouders en ruikt niet altijd fris. Moet ik hier iets over zeggen tegen de ouders? Mag ik hier uberhaupt wel iets over zeggen tegen de ouders? Stel dat ik het ga zeggen, hoe moet ik dat dan doen en wanneer? Jeetje, wat is dit lastig!

Mijn mening":
Als ik de leidster was en ik met dit probleem te maken kreeg zou ik wel een gesprek met de ouders aangaan om dit op te lossen.
Niet alleen ik, maar ook de andere kinderen zien en ruiken dit.
Dit kan als gevolg hebben dat ze niet meer met het kind om willen gaan, en er niet naast willen zitten tijdens het eten.
Dit is natuurlijk niet leuk voor het kind, dus daarom moet het opgelost worden.
Ik zou zelf ook een groepsgesprekje doen met de kinderen over de verzorging van jezelf.
Zo leren ze ook dat ze als ze dit al kunnen zich s'morgens voordat ze naar het kinderdagverblijf komen kunnen wassen.
Ik weet niet of het wel mag om de ouders hier op aan te spreken, maar ik vind dat het belang van het kind voor gaat. En dat zou ik de ouders er dan ook bij vertellen.
Dit was mijn mening over dit artikel.

Geen opmerkingen: